Op naar de dag zonder diabetes

Christian van der Krift

Opgehaald

73% bereikt van mijn streefbedrag € 5.000

Op mijn twaalfde werd bij mij diabetes type 1 geconstateerd. Vanaf het begin heb ik dit altijd gerelativeerd. Toen ik mijn kamer in het ziekenhuis uitliep zag ik anderen die er veel erger aan toe waren. Diabetes is tenslotte vrij goed te behandelen. Intussen, achttien jaar later weet ik niet beter dan dat ik diabetes heb. Diabetes is door mijn hele leven heen verweven: eten (ik volg een dieet met zo min mogelijk koolhydraten), sporten, een drankje doen, even op de fiets stappen, reizen, een belangrijke presentatie. Eigenlijk gaan weinig momenten voorbij zonder dat ik aan mijn diabetes (zou) moet(en) denken.

Ondanks ik intussen niet beter weet, zou ik zó graag weer ervaren hoe het leven zonder diabetes is. Hoe ik kan sporten zonder insulinepomp te moeten afstellen, zonder reserves dextro in te slaan en mee te nemen, en zonder de aanwezige zorg dat als ik niet goed oplet het zomaar fout kan gaan. Als ik de verhalen hier op de website lees, gun ik dat iedereen. Door diabetesonderzoek te steunen, en dus ook stichting DON, komen we steeds dichter bij dit doel!

Ik hou van sporten, met name wielrennen, mountainbiken en trailrunnen. Daarom ga ik de "trail des 6 cols" rennen in Zuid-Frankrijk (https://www.high-trail-vanoise.com/courses/trail-des-6-cols/). Voor stichting DON loop ik 41 kilometer met ca. 3200 hoogtemeters, op 8 juli 2023.

Wil jij mij steunen met een financiële bijdrage aan stichting DON? Dankjewel!