2 juni 2 jaar diabetes

Marja Sanders

Opgehaald

37% bereikt van mijn streefbedrag € 200

Ik wil jullie meenemen in het verhaal van mijn dochtet Renske. 2 jaar geleden viel ons op dat Renske (toen 7 jaar) heel veel dronk en steeds minder at. In de nacht ging bijna elk uur naar de toilet. Overdag heel moe, totaal geen energie. We zijn naar de huisarts gegaan en daar werd een hele hoge glucosewaarde gemeten. Dat betekende dat we meteen door moesten naar het ziekenhuis. Na wat onderzoeken kregen de te horen dat Renske diabetes type 1 heeft en dus de rest van haar leven insuline afhankelijk is. In het ziekenhuis kregen we meteen uitleg hoe we hier mee om moeten gaan. Na 4 dagen in het ziekenhuis opgenomen geweest te zijn gingen we naar huis met een tas vol diabetes hulpmiddelen, spuitjes, prikpen, glucosemeter, glucosestripjes enz. Ja en dat begint het echte leven met diabetes. Prikken, meten, koolhydraten tellen, spuiten, meten...... De komende tijd wil ik jullie menemen hoe het dagelijks leven er van Renske en ons gezin eruit ziet. Hoe mooi zou het zijn als diabetes type 1 in de toekomst te genezen is.